
China Daily’s Western Type Framing of the Egyptian Arab Spring 

 
 

Minos-Athanasios Karyotakis, Aristotle University of Thessaloniki, Greece 
Nikos Panagiotou, Aristotle University of Thessaloniki, Greece 

Nikos Antonopoulos, Technological Educational Institute of Ionian Islands, Greece  
 

 
The Asian Conference on Media, Communication & Film 2017 

Official Conference Proceedings 
 
 

Abstract  
Existing research has mainly focused on the role of the media in the uprisings against 
the regimes of the countries that were affected by the Arab Spring. However, we do 
not have a lot of information about the way of coverage that was conducted by well-
known media organizations, especially for the online English news of Chinese news 
companies, which are believed to play a more vital role in the global agenda setting 
due to the extraordinary economic growth and active diplomacy of China that has 
transformed East Asia. This study examines the frames of a sample of 92 articles (the 
content of the videos of the examined articles was omitted) about the Egyptian Arab 
Spring and the resignation of the President Hosni Mubarak in the English-language 
websites of Al Jazeera English, British Broadcasting Corporation, and China Daily 
from 9 to 13 February 2011. For the extraction of the frames of each article, this study 
uses the free online version of Open Calais. The main finding is that China Daily’s 
coverage differs from the previous researches on news coverage, as it is acting like a 
western-type news outlet. 
 
 
Keywords: AJE, Arab Spring, China Daily, BBC, Egypt, News organizations, 
Framing 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

iafor  
The International Academic Forum 

www.iafor.org



Introduction 
 
Mass media role in providing frames and dominant interpretations to the audience is 
critical. Facts in journalism should be placed in a context in order to put emphasis on 
a specific angle or frame that could provide a “central organizing idea or story line 
that provides meaning” (Gamson & Modigliani, 1989, p. 143). According to Entman 
(1993, p. 52) “Framing essentially involves selection and salience.  To frame is to 
select some aspects of a perceived reality and make them more salient in a 
communicating text, in such a way as to promote a particular problem definition, 
causal interpretation, moral evaluation, and/or treatment recommendation for the item 
described”. Moreover, there is a constant communication between social movements, 
journalists and the prominent media.  Those interactions and the provided frames are 
evident in the content of news. There is also frame setting, which focuses more on the 
individuals’ prior knowledge and predispositions and the influence that is caused by 
his communication with the media’s frame. This is one of the reasons why media 
framing can affect society and change attitudes and behaviours of each individual, 
leading to alteration of decision-making and political socialization (De Vreese, 2005). 
Media websites are evolving and expanding their services in order to attract more 
audience and influence the public (Antonopoulos, Veglis & Emmanouloudis, 2016; 
Antonopoulos, Veglis, Gardikiotis, Kotsakis & Kalliris, 2015; Antonopoulos & 
Veglis, 2013). 
 
The Egyptian Arab Spring was a revolution for a more modernized country. Digital 
media organizations, such as Al Jazeera, the British Broadcasting Corporation (BBC) 
and China Daily covered this incident in there way because of the restrictions applied 
by the Egyptian state. The agendas and the different perspectives of the media 
revealed that there is no dominant narrative for the events that took place in that 
particular time in the Arab world. 
 
In this context, it is important to examine also the impact of Chinese news 
organizations. Their importance has grown together with the extraordinary economic 
growth and active diplomacy of China that has transformed East Asia alongside with 
the will of the Chinese government to transform the domestic media into first-class 
international media outlets (Kenichi, 2011). The government of the People's Republic 
of China (PRC) thinks that this kind of expansion can provide the tools for spreading 
its messages around the globe. In July 2009, the most important television network in 
the country, China Central Television (CCTV), launched an Arabic channel that was 
followed in September by a Russian one. Furthermore, other Chinese media were 
trying to create new bureaus in abroad to gather more international news stories and 
inform better even their foreign audience. Another example of this process is the 
China Radio International (CRI), which founded in 1941. CRI’s programme is 
available in 49 foreign languages. Its broadcasts are also available online and can be 
heard in all those languages, including six more languages (Ukrainian, Belarusian, 
Greek, Dutch, Icelandic, and Norwegian) that were added in 2009 and are exclusively 
provided via the Internet (Kenichi, 2011).  
 
Online news organizations decided to frame according to their agenda the Egyptian 
Arab Spring and the resignation of President Hosni Mubarak. Based on the above, this 
study focuses on the English-language Al Jazeera, BBC, and China Daily websites 



 

searching for useful input in relation to the ways the web media outlets can shape 
public opinion. 
 
Literature Review 
 
During the Arab Spring, the English service of Al Jazeera achieved to ‘mimic’ CNN 
via creating its own ‘effect’. Al Jazeera English (AJE) paved the way for the 
internalization of the movement. It brought harsh criticism to the Arab regimes and 
achieved to reform the movement. Moreover, its coverage attracted the interest of the 
American public, in spite of the fact that in the past the Americans had strongly 
opposed the news network. Tony Burman, Al Jazeera English’s chief strategic adviser 
noted that the effect and the value of the Arab network are obvious, even to the eyes 
of the US government (Youmans, 2012, p. 63). Lastly, Howard and Hussain (2013, p. 
99) contribute to this notion by saying that “it is Al Jazeera English that played a 
significant role in amplifying the distributed and diverse voices of the Arab Spring. 
Over the past several years, Al Jazeera English has grown rapidly in importance for 
mediating both transregional and international politics”. 
 
BBC also played an important role in the coverage of the Arab Spring. Specifically, in 
the case of Egypt, new technologies and social media networking contributed to the 
immediate and successful spread of the uprisings. Those that possessed mobile 
phones, which could be connected to the web and to immortalize the events, could 
report through Facebook, Twitter, and YouTube. It was observed that less than 15% 
of the demonstrators had a smartphone (Duffy, 2011). However, they used their 
smartphones with great wisdom. Protesters had occupied Tahrir Square for 18 days 
until President Hosni Mubarak decided to resign. During all these days, there was a 
plethora of photo material and videos from the Square. This material was often being 
shared by well-known news organizations, including Al Jazeera and BBC, due to the 
limitations that had been applied by the Egyptian regime. There was no other way for 
keeping updated the public. For this reason, accounts of citizens in social media, who 
uploaded material of the demonstrations, gained many followers. Amongst their new 
followers were even professional journalists (Duffy, 2011).  
 
As far as Arab Spring is concerned, China approached the uprisings in a rational way. 
It was involved to secure the life of its citizens and its interests in North Africa. In 
Libya there were 38,000 Chinese citizens along with a network of financial 
agreements that costs around $18.8 billion. In Egypt, there were living 1,800 Chinese 
and 300 Taiwanese that needed to be saved. Parello-Plesner and Pantucci (2011) 
argue that the coverage of the Chinese media organizations was focused almost 
exclusively on the attempts of helping the PRC’s citizens, but there were also some 
liberal media organizations like Caixin that published articles about democracy and 
social change.  
 
As it is known, agencies such as Agence France-Presse (AFP), Associated Press (AP), 
and Reuters are providing news stories not only on a daily basis, but also all day long. 
Media companies tend to rely on their content. In 2016, Sharadga proved that news 
outlets could form the dialogue about politics. In the case of the Arab Spring, 
according to Galal & Spielhaus (2012), media companies played the role of news 
providers and participated in the uprisings by sharing information and explanations 
with their point of view. 



 

In 2014 Bruce examined the Arab Spring and proved the arguments of Benson & 
Hallin in 2007, which state that in times of turmoil the western media outlets tend to 
rely more on the political authorities (western-type).  
 
Methodology 
 
This study examines the frames of a sample of 92 articles (the content of the videos of 
the examined articles was omitted) about the Egyptian Arab Spring and the 
resignation of the President Hosni Mubarak in the English-language websites of Al 
Jazeera English, British Broadcasting Corporation, and China Daily from 9 to 13 
February 2011. For the extraction of the frames of each article, this study uses the free 
online version of Open Calais (http://www.opencalais.com). Gangemi (2013) states 
that Knowledge Extraction (KE) tool, Open Calais, can detect the frames of a story 
and extract named entities with sense tags, facts, and events.  
 
The sample was from 9 to 13 February 2011. The date February 9, 2011 was chosen 
because it resembles the peaking time of the uprisings that would lead to the 
Mubarak’s fall. The date February 13, 2011 was chosen as the ending date because it 
was the second day after the resignation of the President of Egypt. Articles for this 
study were taken from the Google search engine for BBC and Al Jazeera website. As 
far as for China Daily the search was conducted from its own website search form. 
The articles were located by using separately the keywords “Egypt” and “Hosni 
Mubarak”. All the English-language articles were read and included in the research as 
long as there was content, which was linked with the Egyptian Arab Spring. Open 
Calais located the dominant frames of the articles of the study in order to find if there 
is a western-type news media framing on the coverage of China Daily. 
 

 
Figure 1: aljazeera.com website. 

 
 
 
 



 

 
Table 1. The examined articles of Al Jazeera English 

 
Al Jazeera English 

Title of the article Date URL 
Q&A: Syrian activist Suhair Atassi 9 February 2011 http://bit.ly/2lROGsD 
Who's afraid of the Muslim Brothers 9 February 2011 http://bit.ly/2uhThZE 
Syria: 'A kingdom of silence' 9 February 2011 http://bit.ly/1op4leB 
Egypt: Seeds of change 9 February 2011 http://bit.ly/2uZQotP  
Egyptian army 'torturing' prisoners 10 February 2011 http://bit.ly/2uhA5uJ 
The youth of Tahrir Square 10 February 2011 http://bit.ly/2v0qDtw  
The tool for revolution? 10 February 2011 http://bit.ly/2tnCxvb 
The poverty of dictatorship 10 February 2011 http://bit.ly/2tnDGmI 
Algeria moves to stave off unrest 11 February 2011 http://bit.ly/2sYYzW3 
Hosni Mubarak resigns as president 11 February 2011 http://bit.ly/2sYB2Ev 
The resurrection of pan-Arabism 11 February 2011 http://bit.ly/2sYWPM9 
Mubarak's failed last stand 11 February 2011 http://bit.ly/2ureZKT 
Egypt: An idea whose time has come 11 February 2011 http://bit.ly/2umUkH2 
Profile: Hosni Mubarak 11 February 2011 http://bit.ly/2ui3Agc 
Watch: Mubarak's speech 11 February 2011 http://bit.ly/2sYzlHm 
Statement of Egyptian armed forces 11 February 2011 http://bit.ly/2tRhxk3 
Bahrain doles out money to families 12 February 2011 http://bit.ly/2fZvDcW 
Triumph as Mubarak quits 12 February 2011 http://bit.ly/2tU6Pri 
Egypt's military leadership 12 February 2011 http://bit.ly/2vl0chu 
The rise and fall of Hosni Mubarak 12 February 2011 http://bit.ly/2tnebBX 
To Mohammad El-Sayed Said 12 February 2011 http://bit.ly/2tTMbYF 
Egypt through Iran's 1979 lens 13 February 2011 http://bit.ly/2tn6KL8 
Algeria protesters push for change 13 February 2011 http://bit.ly/2urhFsi 
Iran opposition planning protests 13 February 2011 http://bit.ly/2vlcTJ3 
	

 
Figure 2: bbc.com website. 

 



 

 
Table 2. The examined articles of BBC 

 
BBC 

Title of the article Date URL 
Internet role in Egypt's protests 9 February 2011 http://bbc.in/2tRd0OG 
Profile: Egypt's Wael Ghonim 9 February 2011 http://bbc.in/1FdivZx 
Lone tourists make most of empty 
Egypt resort 

9 February 2011 http://bbc.in/2umGSTR 

In pictures: Egypt restores damaged 
treasures 

10 February 2011 http://bbc.in/2urgn0g 

In pictures: Egypt protests 10 February 2011 http://bbc.in/2tnakER 
Egypt's Muslims and Christians join 
hands in protest 

10 February 2011 http://bbc.in/2sYJvHE 

In pictures: Hopes dashed in Egypt 10 February 2011 http://bbc.in/2uqUZrZ 
Egypt unrest: Full text of Hosni 
Mubarak's speech 

10 February 2011 http://bbc.in/2sYtEsV 

Iran jamming BBC Persian 
Television 

11 February 2011 http://bbc.in/2tTvPiA 

Egypt crisis: Premature celebrations 
on Mubarak speech 

11 February 2011 http://bbc.in/2v03Cqu 

Egypt unrest 11 February 2011 http://bbc.in/2uhFRwA 
Q&A: Egyptian protests against 
Hosni Mubarak 

11 February 2011 http://bbc.in/2uhC3LV 

Egypt's revolution: Interactive map 11 February 2011 http://bbc.in/2taZs1C 
Eighteen days that shook the world 11 February 2011 http://bbc.in/2tQVtGb 
Did social media create Egypt's 
revolution? 

11 February 2011 http://bbc.in/2tTsqk0 

Moez Masoud: 'Pharaoh has let his 
people go' 

11 February 2011 http://bbc.in/2uhB1zg 

Syria opens up to social networks 11 February 2011 http://bbc.in/2sYVZis 
In pictures: Mubarak's presidency 11 February 2011 http://bbc.in/2uhCl5t 
In pictures: Tahrir Square clean-up 
begins 

12 February 2011 http://bbc.in/2sYPJHv 

Egypt crisis: President Hosni 
Mubarak resigns as leader 

12 February 2011 http://bbc.in/1SYaZov 

In pictures: Victory for Egypt's 
protesters 

12 February 2011 http://bbc.in/2uhUqjP 

Hosni Mubarak resigns: World 
reaction 

12 February 2011 http://bbc.in/2uZY1QV 

Egypt after Mubarak: A clean start 12 February 2011 http://bbc.in/2vkDMwD 
Demonstrators clean-up Egypt's 
streets 

12 February 2011 http://bbc.in/2tn6605 

Egyptian Museum: Cairo's looted 
treasure 

13 February 2011 http://bbc.in/2tb4yee 

Hugh Sykes with his camera in 
Tahrir Square 

13 February 2011 http://bbc.in/2tReCrI 

Ahdaf Soueif: Protesters reclaim the 
spirit of Egypt 

13 February 2011 http://bbc.in/2tn8J1K 



 

Egypt's economy gets back on track 13 February 2011 http://bbc.in/2vlcExs 
Egypt elections: Ambassador's 
assessment 

13 February 2011 http://bbc.in/2vl95HG 

 

 
Figure 3: chinadaily.com.cn website. 

 
Table 3. The examined articles of China Daily 

 
China Daily 

Title of the article Date URL 
Egypt 'has power transfer plan' 9 February 2011 http://bit.ly/2ui8SIp 
Egyptian govt to move forward with 
reforms 

9 February 2011 http://bit.ly/2tnrmTx 

US demands immediate end to 
Egypt's emergency law 

9 February 2011 http://bit.ly/2uhDcTE 

Al-Qaida in Iraq urges people to 
wage Jihad in Egypt 

9 February 2011 http://bit.ly/2v0krSb 

UN chief calls for 'order' in Egypt 9 February 2011 http://bit.ly/2vlnR13 
IN BRIEF (Page 22) 9 February 2011 http://bit.ly/2urvVRx 
Al-Qaida in Iraq urges Egyptian holy 
war 

10 February 2011 http://bit.ly/2un7Drj 

China supports Egypt's efforts to 
keep stability 

10 February 2011 http://bit.ly/2tnBhIQ 

Obama urges 'immediate, orderly' 
transition in Egypt 

10 February 2011 http://bit.ly/2tbawM9 

King warned Obama Saudi could 
fund Egypt 

10 February 2011 http://bit.ly/2tRyU4v 

Egypt unrest reminds investors of 
geopolitical risks 

11 February 2011 http://bit.ly/2sYYPEu 

Mubarak hands over power to VP 11 February 2011 http://bit.ly/2v0uBCi 
PM says Mubarak may step down 
soon: BBC 

11 February 2011 http://bit.ly/2tRH4d0 



 

Mubarak transfers power to VP 11 February 2011 http://bit.ly/2tS1GBX 
Minister: Israel must move ahead 
toward peace 

11 February 2011 http://bit.ly/2vlDmpW 

Chinese FM: Leave internal affairs to 
Egyptians 

11 February 2011 http://bit.ly/2sYMCjb 

EU presses Mubarak to open way to 
faster, deeper reforms 

11 February 2011 http://bit.ly/2v0lWzN 

Obama calls for credible path in 
Egypt toward democracy 

11 February 2011 http://bit.ly/2uiawtR 

Egypt's military to announce 
important statement 

11 February 2011 http://bit.ly/2tTV8Rt 

Sarkozy woos popular support for 
reforms at home 

11 February 2011 http://bit.ly/2uhV2WI 

Uncertainty clouds jubilation in 
Egypt 

12 February 2011 http://bit.ly/2tbuK8O 

Protests end Mubarak's reign 12 February 2011 http://bit.ly/2uiaz8J 
Arab League chief hails Egyptian 
revolution 

12 February 2011 http://bit.ly/2sZtmls 

Egypt to respect international treaties 
- army 

12 February 2011 http://bit.ly/2tRp16S 

Behind Mubarak's exit: a military 
Coup 

12 February 2011 http://bit.ly/2uioV9k 

Iran's leader to Egypt: Beware of US 12 February 2011 http://bit.ly/2urOm8G 
Mubarak steps down, military in 
charge 

12 February 2011 http://bit.ly/2vlpWtT 

China expects Egypt's stability 
restored at early date 

12 February 2011 http://bit.ly/2to3Dm1 

Ex-Envoy: Israel in trouble 12 February 2011 http://bit.ly/2tbs0YM 
Thousands of Tunisian immigrants 
land in Italy 

12 February 2011 http://bit.ly/2uipbVQ 

Restore stability in Egypt 12 February 2011 http://bit.ly/2tTP9MQ 
Newsstand Roundup 13 February 2011 http://bit.ly/2urMYTI 
Egypt cabinet to stay for transition 
period 

13 February 2011 http://bit.ly/2unk0mY 

Egypt's military council dissolves 
parliament 

13 February 2011 http://bit.ly/2vlpcVX  

Israeli cabinet approves new army 
chief 

13 February 2011 http://bit.ly/2tntIlk 

Protestors to form council to talk 
with military in Egypt 

13 February 2011 http://bit.ly/2umRoKI 

Egypt's future concerns world 
countries 

13 February 2011 http://bit.ly/2vlJIpl 

Obama welcomes Egyptian military's 
commitment 

13 February 2011 http://bit.ly/2tUi82S 

Egypt prepares for a new era after 
Mubarak 

13 February 2011 http://bit.ly/2v0eNj1 

 



 

The limitations of this paper were the number of the articles, which were collected 
from a five-day period of time (9-13 February 2011) and the use of Open Calais for 
their classification. 
 
Via the research question, this paper tries to find if the framing of China Daily media 
website can be characterized as western-type. 
 
Results 
 
The results show that the three news organizations did not focus on all frames equally.  
As shown in Table 4, Al Jazeera English, BBC, and China Daily emphasized the 
‘Public affairs’ (42.39%), the ‘Civil unrest’ (41.3%), and the ‘Human Interest’ 
(13.04%) frame. The data show that ‘Public affairs’ and ‘Civil unrest’ were 
represented far more frequently than any of the other frames.  
 

Table 4. The dominant frames 
 

Dominant Frames  Percentage 
Public affairs 42.39% 
Civil unrest 41.3% 

Human interest 13.04% 
Conflict 1.08% 

Economic 1.08% 
Sports 1.08% 

Number of articles: 92 
 
For Al Jazeera English, the most common frames were the following ones (Table 5): 
‘Civil unrest’ (66.6%) and ‘Public affairs’ (25%). For the British Broadcasting 
Corporation the dominant frames were: ‘Public affairs’ (41.37%), ‘Civil Unrest’ 
(34.48%), and ‘Human interest’ (24.13%). Finally, in the Open Calais’s analysis of 
the articles of China Daily’s website there were amongst the most prominent frame 
stories, an article that could not be categorised, as its context is related to sports. 
Apart from this fact, the other frames are ‘Public affairs’ (53.84%), ‘Civil unrest’ 
30.76%, and ‘Human interest’ (10.25%).  
 



Table 5. The dominant frames for each news organization 
 

Al Jazeera English 
Dominant Frames  Percentage 

Civil unrest 66.66% 
Public affairs 25% 

Conflict   4.16% 
Human interest 4.16% 

Number of articles: 24 
BBC 

Public affairs 41.37% 
Civil unrest 34.48% 

Human interest 24.13% 
Number of articles: 29 

China Daily 
Public affairs 53.84% 
Civil unrest 30.76% 

Human interest 10.25% 
Economic 2.56% 

Sports 2.56% 
Number of articles: 39 
 

There were 92 articles included in the sample. The data reveal that ‘Public affairs’ 
(42.39%) and ‘Civil unrest’ (41.3%) were represented far more frequently than any of 
the other frames. 
 
Conclusion 
 
China Daily website issued online the most news stories (39/92) of the examined 
media organizations revealing that its coverage shed light to many different opinions. 
Its dominant frame, ‘Public affairs’, shows that it is acting like a western-type news 
outlet (Benson & Hallin 2007). Furthermore, it is believed that KE tools like Open 
Calais may have the capability of improving journalistic objectivity via displaying the 
frames of the news stories. Moreover, the citizens can use this kind of tools in order to 
detect some key elements of the news outlets’ narratives that they want. In addition, 
the professionals of the field through these technological breakthroughs would be able 
to find a way even to restore journalistic credibility in the near future. 
 
Overall, this study focused only on proving the different perspective of China Daily 
website. Additional researches for the Chinese or Asian news outlets may provide 
further results for the coverage that was conducted during the Arab Spring. Lastly, a 
quantitative research on the same sample of articles may display an even more useful 
insight for the understanding of the Egyptian Arab Spring. 
 
 
 
 
 
 



 

References 
 
Antonopoulos, N., Veglis, A., & Emmanouloudis, A. (2016). Media websites and 
their visitors' choices on cookies. European Conference on Media, Communication & 
Film, Brighton, 61-71. 
 
Antonopoulos, N., Veglis, A., Gardikiotis, A. Kotsakis, R., & Kalliris, G., (2015). 
Web Third-person effect in structural aspects of the information on media websites. 
Journal of Computers in Human Behavior, 44, 48-58. 
http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2014.11.022 
 
Antonopoulos, N., & Veglis, A. (2013). The evolution of the technological 
characteristics of media websites. Asian Conference on Media and Mass 
Communication, Osaka, 130-146. 
 
Benson, R., & Hallin, D. C. (2007). How states, markets and globalization shape the 
news: The French and American national press, 1965-1997. European Journal of 
Communication, 22(1), 27-48. https://doi.org/10.1177/0267323107073746 
 
Bruce, M. D. (2014). Framing Arab Spring Conflict: A Visual Analysis of Coverage 
on Five Transnational Arab News Channels. Journal of Middle East Media, 10, 1-26. 
https://doi.org/10.12816/0023470  
 
De Vreese, C. H. (2005). News framing: Theory and typology. Information Design 
Journal + Document Design, 13(1), 51-62. https://doi.org/10.1075/idjdd.13.1.06vre 
 
Duffy, M. J. (2011). Smartphones in the Arab spring: A revolution in gathering, 
reporting the news. IPI Report: Media and Money, 53-56. 
 
Entman, R. M. (1993). Framing: Toward clarification of a fractured paradigm. 
Journal of Communication, 43(4), 52. https://doi.org/10.1111/j.1460-
2466.1993.tb01304.x 
 
Galal, E., & Spielhaus, R. (2012). The Media and the Making of the 2011 Egyptian 
Revolution. Global Media Journal German Edition, 2(1), 1-6.  
 
Gamson, W. A., & Modigliani, A. A. (1989). Media discourse and public opinion on 
nuclear power: A constructionist approach. American Journal of Sociology, 95(1), 
143. https://doi.org/10.1086/229213 
 
Gangemi, A. (2013). A Comparison of Knowledge Extraction Tools for the Semantic 
Web. The Semantic Web: Semantics and Big Data, 1-15. https://doi.org/10.1007/978-
3-642-38288-8  
 
Howard, P. N.,& Hussain, M. M. (2013). Democracy's Fourth Wave?: Digital Media 
and the Arab Spring (pp. 99). USA: Oxford University Press. 
 
Kenichi, Y. (2011). China’s Focus on External Publicity: The Impact of Changing 
Media Policy at Home and Abroad. NHK Broadcasting Studies, 9, 185-208. 
 



 

Parello-Plesner, J., & Pantucci, R. (2011). China’s Janus-Faced Response to the Arab 
Revolutions. ECFR/34, 1-5.  
 
Sharadga, T. M. A. (2016). The Media Consumption Patterns of the Arab Spring 
Revolutions: A Field Study for the students' Perceptions in the faculty of Journalism 
and Press at Al-yarmouk University. Studies in Media and Communication, 4(2), 99-
109. http://dx.doi.org/10.11114/smc.v4i2.1951 
 
Youmans, W. (2012). AJE after the Arab Spring: The Politics of Distribution in the 
United States. In P. Seib (Ed.), Al Jazeera English: Global News in a Changing 
World (pp. 57-78). USA: Palgrave Macmillan.  
 
Contact email: minosathkar@yahoo.gr 
 


